سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ


اگر در سایت ها و وبلاگ ها و شبکه های مجازی جستجویی اجمالی داشته باشید،متوجه خواهید شد که مطالب متعددی پیرامون مخالفت با حج نوشته شده است که همگی حکایت از ترک این فریضه الهی دارد و از مسلمانان به دلائل مختلف خواسته شده است که این تکلیف الهی را ترک کنند.

از جمله ادله ای که در میان این استدلالات زیاد به چشم می خورد،این است که چرا هزینه های کلانی که برای حج خرج می شود را صرف رفع مشکلات در داخل از کشور نکنیم؟چرا حاجی ،هزینه سفر خود به  سرزمین وحی را صرف رفع گرفتاری از یک خانواده بی بضاعت ویا تهیه جهیزیه برای یک دختر جوان نمی کند؟؟؟؟

این مطالب به ظاهر منطقی و در واقع شیطانی و فریبنده،توسط کسانی ساخته می شود که تمام تلاش و همتشان را به کار گرفته اند تا از نورافشانی احکام انسان ساز اسلام جلوگیری کنند.حال آنکه طبق تعالیم الهی و روایات فراوان وقتی حج حاجی مقبول می شود که او به فکر فقیران و نیازمندان جامعه باشد و از ثروتی که طبق روایات نصیب او می شود در راه رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه استفاده کند.حجاج بیت الله الحرام هم با توجه به این مهم،در کمک به دیگران هم پیشقدم می باشند.
چند نمونه:
** به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران کاروان 39008 بیرجند به مدیریت رضا کیکاوسی در راستای فرهنگ سازی جهت اختصاص هزینه ولیمه حج به امور خیریه، با هدایت شورای فرهنگی کاروان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین زنجیری، روحانی کاروان اقدام به جمع آوری حدود 22 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای کمک  به بیمارستان شیمی درمانی استان خراسان جنوبی  نمودند.

** درسال 1383 ساخت 16مدرسه مورد نیاز استان مازندران از طریق هزینه ولیمه حجاج پیش‌بینی شد که این مدارس با مشارکت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

** در سال 1392
زائرین استان خراسان جنوبی حدوداً مبلغ 200 میلیون تومان را از محل هزینه ولیمه سفر خود، به ساخت مرکز شیمی درمانی و مراکز خیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات اختصاص داده اند.

** با اختصاص بخشی از هزینه ی ولیمه ی حج در خلخال دستگاه سنگ شکن کلیه خریداری شد.

حال جا دارد::::

از کسانی که مغرضانه و کسانی که از روی احساس پاک ولی از روی ناآگاهی اینگونه متن ها و پیامک ها را منتشر می کنند که:«خدا در قلب کودکیست که در همسایگی حاجی از فقر ناله می‌کند و حاجی در بین عرب‌ها به دنبال خدا می‌گردد». بپرسیم:

سالیانه چند هزار نفر برای سفرهای تفریحی همراه با سوغات به ترکیه سفر می‌کنند، آیا مردمی که به ترکیه سفر می‌کنند کودک همسایه گرسنه ندارند؟ایران رتبه چهارم ورود گردشگر به ترکیه را داراست که درآمد حاصل از این گردشگران ایرانی برای ترکیه در سال 2011 رقمی معادل یک میلیارد دلار اعلام شده است.»

اگر رفتن به حج به این دلیل که مسجد‌الحرام در سرزمین عربستان قرار دارد، اشتباه است، سالیانه چند هزار ایرانی برای گردش و انجام امور ویژه به کشورهای عربی دبی، امارات، کویت و... سفر می‌کنند، آیا این افراد کودکان همسایه گرسنه ندارند؟


بنابراین مسلم است زیر سوال بردن حج به بهانه وجود فقیر و نیازمند در کشور،توطئه ای شیطانی و مغرضانه می باشد که سابقه ای بس طولانی هم دارد و نشر اینگونه مطالب از روی ناآگاهی هم قطعاً کمک به دشمن است.




[ سه شنبه 94/1/25 ] [ 10:12 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 197705