سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ
روزه و سختی کار؟؟!!

روزه و سختی کار؟؟!!  پرسش: من بدن ضعیفی دارم و به علت کار سنگین(کار در بنایی)که مجبورم کار کنم نم



پرسش:
من بدن ضعیفی دارم و به علت کار سنگین(کار در بنایی)که مجبورم کار کنم نمیتوانم روزه بگیرم و برایم خیلی سخت است حکم شرعی آن را توضیح دهید.

پاسخ:
سختی کار دلیل و مجوز برای خوردن روزه نیست،بلکه مومن باید به گونه ای برنامه ریزی کند که بتواند به واجبات و وظایف شرعی خود عمل کند.


در صورتی که روزه گرفتید و وسط روز، ادامه روزه بر شما حرجی شد ،یعنی به گونه ای شد که تحمل روزه برای شما مشقت شدیدی داشت، می توانید آب بخورید. بعدا باید قضای آن روز را بگیرید.


البته در صورتی که روزه برای شما سخت باشد و کارتان را نتوانید کم تر کنید، می توانید در روزهایی که نمی خواهید روزه بگیرید، به مسافرت بروید . روزه هم بر مسافر واجب نیست.
صبح هر روزی که نمی خواهید روزه بگیرید، قبل از خوردن باید به سفری که حداقل رفت و برگشت آن چهل و پنچ کیلومتر باشد ،یعنی رفت حداقل بیست و دو و نیم کیلومتر و برگشت هم بیست و دو کیلومتر نیم بروید. در آن جا روزه خود را افطار کنید و برگردید. در این صورت روزه آن روز بر شما واجب نمی باشد. اما بعدا باید قضای آن را در طول سال به جا آورید.
مسافرت باید بین اذان صبح و اذان ظهر باشد،یعنی مسافرت بعد از اذان ظهر روزه را باطل نمی کند.(1)

پی نوشت :
1. آیت الله خامنه ای، اجوبه استفتائات، س 742 و 820 و 640. 

 

http://soalcity.ir/

 


[ یکشنبه 94/3/24 ] [ 12:15 صبح ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 197298