سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ


رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - دریکی از مسافرتها با اصحابش درسرزمینی خالی و بی علف فرود آمدند و برای تهیه غذا به هیزم و آتش احتیاج داشتند،رسول اکرم(ص) خطاب به همراهان فرمودند:« هیزم جمع کنید».

 عرض کردند : « یا رسول‏الله ببینید ، این‏ سرزمین چقدر خالی است ، هیزمی ‏دیده نمی‏شود»

آنحضرت  فرمود:« در عین حال‏ هرکس هراندازه می‏تواند جمع کند».

اصحاب روانه صحرا شدند ، با دقت بروی زمین نگاه می‏کردند و اگر شاخه‏ کوچکی می‏دیدند برمیداشتند . هرکس هراندازه توانست ذره ذره جمع کرد و با خود آورد . همینکه همه افراد هر چه جمع کرده بودند روی هم ریختند ، مقدارزیادی هیزم جمع شد . در این وقت رسول اکرم(ص) فرمودند: « گناهان کوچک هم مثل همین هیزمهای‏ کوچک است ، ابتدا به نظر نمی‏آید ، ولی هر چیزی جوینده و تعقیب کننده‏ای‏ دارد ، همان طور که شما جستید و تعقیب کردید این قدر هیزم جمع شد ،گناهان شما هم جمع و احصا می‏شود ، و یک روز می‏بینید از همان گناهان خرد که به چشم نمی‏آمد ، انبوه عظیمی جمع شده است».{داستان راستان،شهید مطهری،به نقل از: وسائل الشیعه، جلد 2 ، صفحه . 462}.


[ دوشنبه 91/9/13 ] [ 7:30 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 197634