سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ
  • آیا درست است که با وجود فقر مردم، گنبد طلا و صحن و سرا برای ائمه(علیهم السلام) بسازند؟  پاسخ:  او



  • اولا از آنجائی که در طول تاریخ اسلام، دشمنان اسلام و معاندان اهل بیت علیهم السلام که در زمان حیات آن ها سعی در حذف فیزیکی و معنوی آن بزرگواران به وسیله زندانی کردن و کشتن و غصب حقوق مسلم الهی آنها داشتند و بعد از شهادت آنها سعی در تخریب قبور و از بین بردن نام آنها و پراکنده کردن مردم و مسلمین از پیرامون آنها می کردند، همانگونه که تاریخ گذشته و حال جهان اسلام گواه بر این مطلب است، در مقابل این اقدامات مومنین و شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام و عاشقان ولایت ، سعی بلیغ خود را در تعظیم و بزرگداشت و هر چه شکوهمند کردن قبور و حرم های شریف و اماکن متعلق به آنها مبذول می داشتند تا مقابله ای باشد در برابر توطئه های دشمنان اهل بیت علیهم السلام و اطاعتی باشد از فرمان الهی که مزد رسالت پیامبر اکرم (ص) را ابراز محبت و مودت و بزرگداشت اهل بیت ایشان علیهم السلام، قرار داده است.


    ثانیاً ائمه هیچ نیازی به گنبد و ضریح طلا ندارند و اینها چیزهایی است که خود ما به عنوان پیروانشان ساخته ایم. که البته می تواند جهات مثبتی هم داشته باشد. مثل آنکه جلوه های زیبایی از عشق مردم را به تصویر بکشد که چگونه دارایی های اندکشان را در این راه تقدیم می کنند. و نشاندهنده تعظیم شعائر است. به گونه ای که هر کس وارد چنین جامعه ای شود، می فهمد مردم چه چیزهایی را بسیار مهم می شمارند. که این امر بسیار مهم و لازم است.

    ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ (32 حج) این است! و هر کس شعائر الهى را بزرگ دارد، این کار نشانه تقواى دلهاست.

    ثالثاً تصویری که در این سوال ایجاد شده، چندان صحیح نیست. ما در جامعه فقیری نیستیم، هر چند فقیرانی داریم. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که سالانه هزاران میلیارد در آن برای لوازم آرایشی، سفرهای خارجی، وسایل تجملاتی و ... هزینه می شود. که بخشی از این ریخت و پاش ها می تواند به طور کامل ریشه فقر را در کشورمان از بین ببرد. بنابراین اینکه هر زمان که پای مخارج مذهبی می شود، عده ای فورا یاد فقرا می افتند، سوء ظن برانگیز است و گویی عده ای اغراض سوء خود را پشت شعارهای زیبا مخفی کرده اند و خواسته اصلی شان نابودی مظاهر دینداری است. و لابد این سخن را در مقابل ساخت مسجد و نمازخانه و ... نیز مطرح می کنند. که در پاسخ این عده باید گفت: در ساخت گنبد فوایدی هست هر چند ضروری نیست، اما خرج های کاملا بی فایده بلکه مضری وجود دارد که کاستن از آن ها اولویت دارد.

    رابعاً باید مراقب خلط ها بود. آنچه غیر ضروری است گنبد طلایی است. نه اموری چون صحن های بزرگ و مجهز که محل اجتماع و عبادت مردم است. و در نظر نگرفتن نیازهای معنوی انسان، به منزله تنزل دادن او به حیوانی است که فقط خورد و خوراکش ارزش دارد.

    خامساً هزینه این کارها از انفاق های مردمی است و کسانی که نگاه غیر دینی دارند، حق ندارند در این باره سخن بگویند. چون با مبانی آنها هر کس می تواند ، هر گونه که مایل است پولش را خرج کند. علاوه بر اینکه در نگاه غیر دینی ، هزینه های گزاف برای ساختن مظاهر زیبا در شهرها کاملا معقول دانسته می شود.

    سادساً شکی نیست که بیشترین توجه و التفات به حال فقرا در همین اماکن و از سوی حاضران و اهل این اماکن مقدس است.



    http://www.soalcity.ir/node/3200


    [ سه شنبه 95/5/5 ] [ 3:46 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
    .: Weblog Themes By WeblogSkin :.
    درباره وبلاگ

    بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
    لینک دوستان
    امکانات وب


    بازدید امروز: 7
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدیدها: 197233