سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ


20100107164057t350-1250680191.jpg 


آیت الله شیخ یوسفصانعی طی سخنانی در حرم حضرت معصومه (س) در سال 68 بمناسبت شب هفت رحلت امام (ره) نظرش را اینگونه اعلام می‌کند:

«من به عنوان یک مسئله شرعی می‌گویم که تخلف از فرمان آیت الله خامنه‌ای گناه و معصیتی است بزرگ و رد بر او، رد برامام صادق (ع) و رد بر امام صادق (ع) رد بر رسول الله (ص) و رد بر رسول الله (ص)، رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و و ورود به ولایت شیطان است و طبق روایت عمر ابن حنظله در باب ولایت فقیه رد بر او در حد شرک به الله است و… تایید ایشان یک واجب الهی است نه یک مستحب…. مسئله یک امر جزئی نیست و عدم تایید ترک واجب است و ترک واجب موجب معصیت و خروج از عدالت است.»

(روزنامه جمهوری اسلامی 2906 – 22/03/1368 – ص 3)

 

52809_5844.gif

 

 


[ چهارشنبه 93/3/14 ] [ 1:29 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]

چهل‌و‌دومین سالگرد درگذشت مجتهد و عالم گرانقدر آیت‌الله محمد کوهستانی، با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، شامگاه روز پنجشنبه اول خرداد ماه 1393 در زادگاهش «کوهستان»، برگزار شد و حجت‌الاسلام عبدالکریم کوهستانی، نوه پسری آیت‌الله کوهستانی، به‌عنوان سخنران به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی در سخنانی با اشاره به کرامات اخلاقی و روحیه مردم‌داری آن عالم ربانی، اظهار داشت: علم و اخلاق دو خصیصه مهمی بود که به‌طور واضح در شخصیت ایشان دیده می‌شد.

کوهستانی، مهم‌ترین ویژگی جدّ بزرگوار خود را اخلاص عنوان کرد و گفت: در سخنان و اعمال و رفتار آیت‌الله کوهستانی ذره‌ای تردید نبود، مسائل را به روشنی بیان می‌فرمود، و پاکی و صداقت گفتار و رفتار داشت.

وی در ادامه، بیان داشت: عمل و سخن آن یگانه دوران، یکی بود، حرف‌های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی‌دانست، و پیوسته به ارشاد و راهنمایی و گره‌گشایی از کار مردم می‌پرداخت.

عبدالکریم کوهستانی همچنین از مقام اجتهاد آیت‌الله کوهستانی گفت و اینکه کمتر کسی می‌دانست ایشان به این مقام بزرگ دست یافته‌اند، همواره خاضع و فروتن، و اهل ادب و احترام بود.

وی همچنین با اشاره به پرورش هزاران طلبه در دوران زندگی سراسر علم و معنویت آیت‌الله کوهستانی، گفت: بسیاری از طلبه‌هایی که در کلاس‌های درس ایشان حاضر بودند، اکنون به جایگاه‌های مهم علمی و حوزوی دست یافتند، همین‌ها برای ایشان بس است.

حجت‌الاسلام کوهستانی، از حضور باشکوه مردم مازندران و استان‌های همجوار، اعم از آیات عظام به‌ویژه طبرسی و نظری، مسئولان ادارات و نهادها، طلاب حوزه‌های علمیه، مسئولان نظامی و انتظامی و سپاهی و اهالی روستای کوهستان، قدردانی کرد.

وی بیان داشت: این حضور نشان از عظمت آن عالم عامل، و عشق و ارادت شما مردم به ایشان دارد، و اینکه هنوز پس از سال‌ها، مردم از فیوضات معنوی ایشان بهره‌مند هستند و با عشق و اخلاص در مراسم یادبودش شرکت می‌کنند.

 


[ جمعه 93/3/9 ] [ 1:3 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 197238