سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوهستان دیار عالمان
در این وبلاگ قصد دارم ضمن معرفی روستای عالم پرور کوهستان،در حد توان پیرامون موضوعات گوناگون دینی،مطالبی عرض کنم. 
قالب وبلاگ




امام سجاد علیه السلام فرمود: زبان آدمی هر صبح به تمام جوارح او سر میکشد و می پرسد: چگونه شب را به صبح رساندید؟
آنها پاسخ میدهند: اگر تو ما را رها کنی , به خوبی ؛ آنگاه او را سوگند داده, می گویند: در مورد ما از خدا بترس که ما فقط به سبب تو عقاب می شویم یا پاداش می گیریم !!

استاد فاطمی نیا :
سیدی در قم مشهور بود به سید سکوت، با اشاره مریض شفا میداد...
از آیت الله بهاءالدینی راز سید سکوت را پرسیدم!
با دست به لبانش اشاره کردند و فرمودند :

"درِ آتش را بسته بودند..."



[ جمعه 93/8/23 ] [ 7:26 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد از تحمل نزدیک به 5 ماه کما، دار فانی را وداع گفت. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930729000185#sthash.0uiloVLb.dpuf

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد از تحمل نزدیک به 5 ماه کما، دار فانی را وداع گفت.

 

یار دیرین حضرت امام و رهبر انقلاب، عصر روز چهار‌شنبه 14 خرداد پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در منزل خود دچار حمله قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان به کُما رفت.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی سال 1310 در روستای کن از توابع تهران به دنیا آمد.

وی ریاست مجلس خبرگان رهبری و دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز را بر عهده داشت و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و استاد درس اخلاق اسلامی این دانشگاه بود.

آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از انقلاب یکی از 5 روحانی‌ای بود که هسته اصلی شورای انقلاب را تشکیل دادند و پس از انقلاب نیز وزیر کشور دولت‌های شورای انقلاب، شهید رجایی و شهید باهنر بود. ایشان در پی فاجعه 8 شهریور 60 و ترور شهیدان رجایی و باهنر، به عنوان نخست‌وزیر موقت منصوب شد. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/7/29 ] [ 8:54 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]

muharram

در این تحلیل امام حسین(علیه السلام) خود را فدا کرد تا گناهان امّت بخشوده شود و امام کفّاره گناهان امّت باشد. نظیر اعتقاد باطلى که مسیحیان نسبت به حضرت مسیح(علیه السلام) دارند و مى گویند مسیح(علیه السلام) با تن دادن به صلیب باعث پاک شدن گناهان پیروان خود شد و آنان را رستگار کرد.


معتقدان این تحلیل با تمسک به تعابیرى چون «یا بابَ نِجاةِ الاُمَّةِ» چنین برداشت کردند که امام حسین(علیه السلام) نیز با استقبال از شهادت موجب بخشوده شدن گناهان فاسقان و فاجران امّت و در نتیجه سبب نجات آنان شده است. در عوض امّت با برپایى مجالس عزا از امام تشکّر و سپاسگزارى کرده و مستحقّ رستگارى مى شود. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/7/29 ] [ 8:46 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
آب مایه حیات است نا جاروی حیاط ؟؟!!

94977_363.gif




از نظر اسلام  دور ریختن بقیه ظرف آبی که قابل استفاده باشد، بخصوص در جایی که آب نایاب است و به آن مقدار رفع نیازمندی می‌گردد، حرام است. امام صادق (ع) فرموده‌اند: «صرفه‌جویی کاری است که خداوند آن را دوست می‌دارد و اسراف عملی است که خداوند از آن بیزار است حتی دور ریختن هسته میوه زیرا آن هسته برای کاری همچون کاشتن مفید است و نیز دور ریختن باقیمانده آب آشامیدنی نیز اسراف است.»[1] همچنین می‌فرمایند: «کمترین درجه اسراف ریختن آب اضافی، پوشیدن لباس مهمانی در منزل و دور انداختن هسته خرماست.»[2]

در دین مبین اسلام حتی از اسراف کردن آب در وضو گرفتن و غسل کردن نهی شده است. عبدالله بن عمرو می‌گوید: «رسول اکرم (ص) از کنار سعد می‌گذشت در حالی که او مشغول وضو گرفتن بود پیامبر پرسیدند: این عمل اسراف نیست؟ سعد گفت: آیا در آب وضو هم اسراف است؟ حضرت فرمودند: بله اگر چه وضو گرفتن در آب رودخانه‌ای باشد.»[3].

رسول اکرم (ص) در جایی دیگر فرمودند: «برای وضو یک مد (سه‌چهارم لیتر) و برای غسل یک صاع (3 لیتر) آب کافی‌ است و به زودی بعد از من مردمی می‌آیند که این مقدار آب را ناچیز می‌شمارند پس آنها بر خلاف سنت و روش من عمل می‌کنند در حالی که آن کسی که بر سیره و روش من ثابت‌قدم باشد در بهشت برین در کنار من می‌باشد». امام باقر (ع) می‌فرمایند: «پیامبر خدا (ص) با یک مد آب وضو می‌ساخت و با یک صاع آب غسل می‌کرد.»[4].

 امام صادق (ع) نیز فرمودند: «اگر آب فراوان دارید وضو را به نیکویی و پرآب بساز و گرنه مقدار کمی آب برای تو کافی‌است.»[5]

پی نوشتها:
[1] - کافی ج4ص50

[2] - بحارالانوار ج 71 ص 346 و کافی ج4 ص 50

[3] - سنن ابن ماجد

[4] - تهذیب‌الاحکام

[5] - تهذیب‌الاحکام


[ یکشنبه 93/7/27 ] [ 9:23 عصر ] [ سید زین العابدین رشید کوهستانی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

بنده سید زین العابدین رشید کوهستانی،اهل روستای کوهستان از توابع شهرستان بهشهر هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم وپس از طی تحصیلات مقطع مقدمات و سطح در حوزه علیمه فیضیه مازندران بابل،در سال 1382 وارد حوزه علیمه قم شدم و در کنار تحصیل در فقه و اصول و شرکت در درس خارج فقه و اصول مراجع بزرگوار آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی،در رشته تخصصی تاریخ اسلام و تشیع در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصل گردیده ام.
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 197246